همچنان می­توان بر این باور بود که سبک رمان­های ترسناک و پلیسی انتقال دهنده هیجان و آدرنالین به خواننده هستند که این عمل بدون وارد کردن شخص به فضای خاص و مبهم و بدون نشان دادن تصویری برای خواننده همراه است و از طریق متن­های نوشته شده در هر بند کتاب­ها صورت می­پذیرد.

هرچند رمان ترسناک و رمان پلیسی برای ساختن فیلم­های ترسناک و تخیلی در اختیار تهیه­کنندگان برای ساخت فیلم قرار می­گیرند اما صاحب نظران در عرصه کتابخوانی بر این باورند که برای درک بهتر قوه تخیل و قدرت یک نویسنده برای نشان دادن ترس، اضطراب، رعب و وحشت و اسرارآمیز بودن یک اتفاق بهتر است ابتدا رمانی که از روی آن فیلم ساخته شده است مطالعه شود سپس فیلم مربوط به آن را تماشا کرد.

نمونه هایی از رمانهای ترسناک را می توانید اینجا ببینید.

رمان ترسناک

 

رمان­های ترسناکی که باید خوانده شوند

با یک جستجو ساده در گوگل می­توان به لیستی از هزاران رمان ترسناک رسید اما با کمی توجه خواهیم دید که دو نویسنده شاخص در این زمینه و سبک به نام­های استیون کینگ و ادگار آلن پو خالق آثار متبحری از نظر اسرارآمیز بودن و ایجاد رعب و وحشت و هیجان می­باشند. از جمله آثار استیون کینگ که فیلم­هایی نیز در رابطه با آن­ها ساخته شده است می­توان به: بیگانه، قبرستان حیوانات خانگی اشاره کرد.

همچنین ادگار آلن پو که اولین پایه گذار سبک رمان­های پلیسی و کارآگاهی می­باشد خالق آثار جذابی همچون گربه سیاه، قتل­های خیابان مورگ و زنده به گور می­باشد که مورد مطالعه جمع کثیری واقع شده است.

از دیگر رمان­های پرمخاطب و پرتقاضا در لیست دانلود می­توان به اثر برای نوجوانان از دارن شان، کتاب گرگ و میش از استفانی میر و رمان ترسناک جن گیر از ویلیام پیتر بلتی سخن گفت.

 

اثر قبرستان حیوانات خانگی

 

وجه اشتراک رمان ترسناک و رمان پلیسی

ما بین رمان ترسناک و پلیسی تفاوت چندانی وجود ندارد و اصلی ترین دلیل برای سوق دادن خواننده به سوی انتهای داستان همین ایجاد رعب و وحشت در رمان پلیسی می­باشد در این زمینه حتی برای کسانی که رغبت چندانی برای خواندن رمان­های پلیسی را ندارند می­توان آثاری که از گذشته تا به امروز طرفداران بسیاری را داشته است همچون ماجراهای شرلوک هلمز و نوشته­های آگاتا کریستی مثال زد. وجه اشتراک رمان پلیسی و ترسناک را می­توان در پاسخ به چرای داستان، حل کردن معما و اسرار موجود داستان و درگیر شدن ذهن خواننده با یک اتفاق آن هم توسط قوه­ی تخیل و خلاقیت یک نویسنده دانست که همین عوامل می­تواند تفاوت میان دو رمان پلیسی خوب و بد را بیان کند.

تقاضا و درخواست نوجوانان برای رمان ترسناک بیشتر است

با توجه به سن نوجوانان و حس کنجکاوی و هیجانی در این رده سنی رمان­های ترسناک طرفداران بیشتری در این رده سنی را به خود اختصاص می­دهد هرچند که در کل این سبک محدودیت خاصی در زمینه سنی ندارد و برای هر رده سنی مناسب است. رمان­هایی نظیر گرگینه شدم و خزندگان وحشت نیز برای نوجوانان خلق شده­اند.

شما در صورت تمایل به سبک رمان­های ترسناک و یا دانلود رمان پلیسی می­توانید با مراجعه به سایت کتابچین به دانلود این سبک پرداخته و از خواندن آن لذت ببرید.

سایت دانلود کتابچین:

https://www.ketabchin.com